Friday 18 October 2013

masalah


assalamualaikum !

     hye ! morning ! selamat pagi ! today is saturday ! yeah, means hari nie cuti sek tapi ibu ngan adek smua sek sbb masing-masing kne ganti sek utk hari aidiladha, so ! im alone at home, terpaksa ~

     hope hari nie merupkaan hari yg terbaik drpd smlam, amin ! haha ! ~ oke, hari nie ak cuma nak cite pasal hari aidiladha yg telah kita lalui, so! here we go !

     okey, the best moment is bila dapat jumpa kazen-kazen yg kecil dan comel belaka, haha ! yerlah, bila main dgn mereka hilang smua masalah yg terbuku dlm minda nie ^ceh^

     biase larh, klaw dah jumpa kazen mesti rumah tuw tak kesunyian, mesti keriangan dgn suara budak kecik nie, kadang-kadang ak pun leh jadi kecik pun ade, haha ! buktinya ? kitaowg leh main kejar-kajar sekeliling rumah, aku leh pulak dikejar budak kecik, mmg childish !

     selepas dha kepenatan, ak pun ajak masing-masing masuk rumah sbb mcam nak hujan, then msing-masing keluarkan larh gadjet maisng-masing sbb dah tak dew ape nak wat, klaw dah main game, mmg takkan dihirankan orang sekeliling pun,

     smpai cik baha kitaowg tanya pun, smua tak lyan sbb khusyuk sngat main game, ade yang mnejerit smbil main game, excited benor ! suddenly ada pulak suara cik baha kita berbunyi " eh ! mana remote tv nie ? "
msing-masing dgn muka tak tahu jerit serentak " tak tahu ! " kesin, cik baha kitaowg kne game hari nie, dahlaa penat gi bekerja ! then, cik baha kitaowg pun terpaksa larh tgk jew cite tuw sbb tak dew remote,

     bila masing-masing dah bosan main game, masing-maisng pun berebut pulak nak tengok tv, hah ! kaw ! maisng-masing tercari-cari remote tv nie, then, kitaowg pun cari laa remote tuw, tapi abg sedra aku nie, leh pulak dduk diam, wlaupun kitaowg tgh sibuk-sibuk cari remote nie,

     kitaowg cari dri depan rumah hingga ke belakang rumah, yg paling pelik nyer, ade pulak abg sedara ak ckap "cuba tgk kat bilik air " aku leh pulak syak "mseti dia nyorokkan nie " yang si haiqal pulak leh ckap statement yg tak munasabah "mungkin remote jatuh kat rumah jiran sebelah  wlaupun dye ckap benda tuw, dye cari jugak kat rumah jiran sbb masing-masing tak puas hati ! ak pulak cari kat luar mana tahu, diaowg bawak ke luar rumah masa nak tengok korban tuw , hish ~ masalah betul ! 

     aku ingat dye nyorokkan sbb kiatwog pernak gado nak tgk tv, yerlah ! aku nak tgk tv 4, tak silap aku siaran AF kot, dye pulak nak tgk BINI-BINIKU GANGSTER, mana tahu dye nak balas dendam kat aku ! dye tu mana leh caya !

     yang paling menyakitkan hati, leh pulak abg sedar aku nie dduk jew, bkn nak cari pun, maen game lah and msg ngan makwe dye tuw, her~ kan, dah kne bebel ngan aku, padam muka ! sape sruh cari pasal ngan ak !~ last-last dye mengalah sbb malas nak dgr kebebelaqn aku nie, akhirnya dye cari jugak tapi dye bukan mencari tapi tengok smbil berjalan mcm supervisor, herm ! sakit nyer hati !

     tgh-tgh dye cari tuw, leh pulak dye cari smbil menyendir aku nie, "sekurang-kurangneyr ak cari smbil diam bukan memebebel " peh ! panas jew hati aku nie time tuw "then ! dia smbung balik ayat sindiran dye tuw "siram laa air panas lagi , biar panas secukupnya ! " dalam hati ak ckap "lantak kaw lah "

     dalam kul 7 tuw, maisng-masing nak siap sbb nak balik kew rumah maisng setelah sudah bercuti di halaman kampun nie, dah salam-salam bagi nie, kitaowg pun dah putus asa nak cari remote tuw, ak ckap ngan nenek "nenek nnti tepon anis ye klaw dah jumpa remote tuw " msing-maisng gelak dgr kata-kata ak, haah !~

     time nak bertolak, ak rasa si abg sedara ak tuw tak nyorokkan remote tuw sbb muka dye tegang jew bila dye tanya mana remote tuw pada kazen ak tuw, sbb kazen ak yg pling kecik nie mmg degil skit, hish ! aku pun takut bila dye marah dak kecik tuw, muka tegang giler ! tak pernah ak nmpak dye marah kazen seblum nie ! stress kot, gado ngan makwe dye kot ~ haha !

     time nak balik, dye tak kuwar bilik kot sbb kecik hati, then aku jerit dpn bilik dye "rashid, kitaowg nak balik nie" dye tak nak keluar pun, nenek aku pula menjerit "rashid, pokde ngan achik nak balik nie ! " still dye tak nak kuwar, smpai lah kitaowg balik still dye tak kuwar,

     bila jew ak dah smapai rumah, aku tepon nenek cuma nak ckap kitaowg dah smpai sbb tak nak wat dye susah hati kan, then nenek ckap " remote tuw mmg takdew " alamak ! mmg betul laa remote tuw m,mg hlang,

     time kat rumah dah malam, kitaowg tgk bola kot ! malaysia lawan bahrain kot, tak ingat ! then, haiqal cakap "kesian, abg rashid " ak pun menyampuk "knp pualk dik ? ' "yerlah, abg rashid tak dpat tgk bola nie "

     so, pengajarannya : jaga branag baik-baik, jangan smpai m,enyusahkan oraqng lain pulak !



No comments:

Post a Comment