Friday 21 March 2014

CRYYY EASY



wahai hati , cekal dan tabahkan laa . 

sesungguhnya Allah hanya menguji dirimu . andai ketika kau dalam kesempitan , dalam kesulitan yang kadang kadang aku sendirin tidak tahu bagaimana cra penyelesainya, and how to solve ? satu perkara yg aku perlu adalah yakin pada diri sendiri . 

yakin dengan kekuasaan Allah , yakin dengan ketentuannya . Dia telah menciptakan kita , so Dia tahu sejauh mana aku mampu bertahan . Allah tida akn membebankan hambnya dengan sesuatu di luar kemampuan aku. sometimes , aku selalu pada diri aku . lihtalah yang terjadi dari sudut yg posotif wahai hati . allah menguji hambanya kerana kasih , kerana sayang dan kerana cinta .

Allah sedang berbicara dengan ak dengan kepritan dan ujian hidup , perit atau sukar , i need hadapinya , mungkin ini satu teguran buat aku yg lemah . i need to muhasabah diri , setiap kali ditimpa musibah , the best way is muhasabah .. ujian tidak semestinya dalam bentuk keperitan tetapi nikmat yg diberikan.

dekatkan diri dengan Allah , sayang , Allah adalah sebaik baiknya tempat aku mengadu setiap kepritan, teras , sadness and cry .. meskipun tiada yg sudi mendengar rintihan aku , Allah masih sedia mendengar . pada bila bila masa shja . ketika manusia sedang lena diulit mimpi , Allah sedia mendengar rintihan hmbnya . 

lihatlah ujian dari satu sudut yg positif , lihat ujian sebgaia tanda ksih sayang Allah kepada hambanya , sayang , lihat ujian sebagai salah satu ruang untuk ak memperbaiki sahsiah serta hubungan aku dengan Allah.  wht you see is wht you get , rara always said , maybe its time to forgive , and you maybe need some space , but ? i dont know why .. sometimes i feell this year very tough !

kadang kadang , ppl only know to judge others but diaorang tak tahu apa yg kita rasa ., and the prob is why you want to stay away from us ?

but aku rasa bersyukur bila ak down , aku ada bestie yg selalu ada , and im glad aku pun ada time bestie aku sad . but selalunya bila aku rasa down . i always say , i need to be strong ! but this year i cant !

memang this year kebanyakan aku tidur dengan air mata 

i realized when i wake up from sleep . im crying .,

why ?


because ...........

 i was smiling yesterday, I am smiling today and I will smile tomorrow. Simply because life is too short to cry for anything.

cry 

learn

move on ..

trust me . i know how it feels . i know exactly how it feels to cry in the shower . so no one could hear .

sometimes , we need a little tears . 

crying is the only way my eyes speak when my mouth cant explain how things made your heart broken .









No comments:

Post a Comment